W. M. Kolasa
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 3234
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kraków Płeć: Pan
|
Wysłany: 27 Luty 2012, 12:30 pm Temat postu: Dl - praca kontrolna |
|
|
Wytyczne do pracy kontrolnej
1. Praca polega na sporządzeniu krótkiego tekstu informacyjnego na temat jednej lub kilku zagranicznych bibliotek cyfrowych.
2. Lista bibliotek: http://www.3ap.fora.pl/informacja-naukowa-2008-2012,28/dl-wykaz-bibliotek-cyfrowych-roboczy,2012.html
--- Do każdej biblioteki (na końcu) dodałem w nawiasie cyfrę - oznaczającą liczbę punktów.
3. Każdego studenta obowiązuje wykonanie pracy za 3 punkty. Można zatem wybrać jeden projekt za 3 punkty lub dwa projekty (odpowiednio za 2 i 1 punkt) lub trzy (1+1+1). Rożna punktacja jest związana z zmiennym poziomem trudności i pracochłonności.
4. Rezerwacje. Proszę o list z informacja, który (które) projekty mam zarezerwować. Wraz z upływem czasu lista wolnych projektów będzie coraz krótsza, i w ślad za tym wybór coraz mniejszy. Rezerwacji będę dokonywał wg kolejności listów.
5. Każda praca winna liczyć 3-8 stron (wraz z ilustracjami). Ogólne wymagania i strukturę pracy opisuję w odrębnym dokumencie:
PDF: [link widoczny dla zalogowanych] [198 kB]
lub WORD: [link widoczny dla zalogowanych] [1,1 MB].
6. Pracę należy przygotować zgodnie z ww wytycznymi w dowolnym edytorze, a po zakończeniu edycji wydrukować do PDF. Uprzejmie proszę, aby drukując do PDF pamiętać o osadzaniu czcionek i ustawieniu 300 DPI dla osadzonej grafiki. Problem ten szerzej rozwinę pod koniec semestru. Praca będzie opublikowana w internecie.
6. Aby opublikować pracę (będziemy to robić w kilku serwisach) należy mieć konto na FaceBooku (i się ze mną zaprzyjaźnić). Szczegóły wyjaśnię na ćwiczeniach.
7. Termin oddania pracy. Na zajęciach w dn. 16 IV 2012
8. Ocena. Prace podlegają ocenie i staną się składową wpisu oceny do indeksu.
9. Przykłady podobnych prac: [link widoczny dla zalogowanych]
----------------------------------------------------------------------------------
Dodaję kilka uwag na temat prac kontrolnych. Uprzejmie proszę, aby przesyłane mi prace:
- Byly na temat;
- Zadbać, aby przed wydrukiem do PDF skład byl poprawny (akapity, czcionka, style itp.);
- Zadbać, aby osadzona grafika miala przyzwoite parametry.
- Jeśli dokument jest duży (ponad 2,5 MB) poeksperymentowac, aby zredukowac jego objetość.
- W dokumencie dodac odpowiednie nazwy akapitów, wg schematu:
1. Zawartość
2. Założyciele
3. Historia projektu
4. Kolekcje
5. Interfejs
6. Matadane
7. Format zasobów
8. Osobliwości
9 ... tytuł dowolny (ale adekwatny)
10. Źródła
Na końcu dokumentu:
... Imie Nazwisko, Krakow, data
oraz
Zamiast pkt. 11 wpisac mniejszą czcionka rodzaj licencji: CC .... i Copyright by ...
- Jeśli piszeny o 2 lub 3 projektach - każdy ma być w osobnym pliku (pliki sugeruję nazywać wg nastepujacego schematu ("nazwiko_imie_nazwa_projektu.pdf"). Bazwzglednie nie wolno w nazwach plikow uzywac polskich diakrytykow, DuZyc LiTer ani znaku spacji.
- nadac dokumentowi PDF odpowiednie matadane (tu juz można używać wszystkich znaków):
= autor (Nazwisko Imię)
= tytuł/temat/Nazwa dokumentu (w każdym z tych tu może byc to samo - czyli nazwa projektu, o októrym piszemy);
= słowa kluczowe (oddzielamy średnikami);
= data: RRRRMMDD.
- sprawdzic na zakonczenie, czy OCR w PDF jest poprawny (chodzi o diakrytyki)
Ostatnio zmieniony przez W. M. Kolasa dnia 23 Marzec 2012, 10:10 am, w całości zmieniany 5 razy
|
|